Omgaan met online kritiek

 

Huisartsen en/of bestuurders kunnen zo nu en dan flinke kritiek krijgen. U krijgt de volle laag over een genomen besluit of heikel onderwerp en weet soms niet wat u hier nu mee moet doen. De kritiek negeren? Erop antwoorden? Allerlei afwegingen, en wanneer maakt u welke? Hoe gaat u om met kritiek en het delen van een mening? Antwoorden op deze vragen krijgt u in deze interactieve training.

Leerdoel
  • Leren omgaan met online kritiek
  • Juist reageren op online kritiek
Inhoud

Tijdens de training gaan wij u leren hoe u kunt omgaan met online kritiek op openbare en besloten sociale netwerken. We bespreken de verschillende vormen van kritiek, wat dit doet met uw emoties en hoe het brein omgaat met deze kritiek. Er is uitgebreid de mogelijkheid om eigen ervaringen te delen met de deelnemers. U leert verschillende methodes om beter om te gaan met kritiek en wanneer u voor welke reactie kiest. De trainer zal u ook tips geven over hoe u het beste een reactie kunt schrijven. Aan het einde van de training zitten een aantal oefencases.

Praktische informatie

DoelgroepApotheekhoudend huisarts
Hid(ha)
Praktijkhouder
Waarnemer
Accreditatie1 punt
KostenLeden € 65,- / Aios € 50,- / Niet-leden € 125,-
Programma
  • Online kritiek krijgen: verschillende soorten
  • Heeft u wel eens gehad kritiek gehad?
  • Soorten emoties bij online kritiek
  • Wat doet kritiek geven en ontvangen mentaal?
  • Methodes om met kritiek om te gaan
  • Hoe schrijft u een kritische mening? Of hoe brengt u die?
  • Voorbeeld cases: hoe zou u hierop reageren?
Trainer(s)

Leon Tindemans Al sinds 2010 adviseert en ondersteunt de trainer bedrijven en personen bij het goed inzetten van LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook en andere social media. Dit doet hij vanuit zijn eigen bedrijf TTM Communicatie gevestigd in Leerdam. Naast de positieve kant van social media heeft hij ook vaak genoeg voor kritische reacties en vragen gestaan. Klanten die klagen, boze tweets, enz. De trainer kan dus ook vanuit eigen ervaring praten hoe het is om online kritiek te krijgen.